A branding nem csak a vizuális elemekre, például logókra és színekre korlátozódik, hanem magában foglalja a vállalkozás vagy márka értékeit, ígéreteit és üzenetét. A branding folyamat alapja a jól kidolgozott márkastratégia, ami egyértelmű iránymutatást és struktúrát biztosít a vállalkozás vagy márka számára, hogy kiemelkedjen a piacon. Ez a stratégia meghatározza a vállalkozás vagy márka hosszú távú céljait, értékeit és azt, hogy hogyan kívánja ezeket az értékeket kommunikálni a célközönségével.
A márkastratégia egyik eszköze az egységes vizuális nyelv, vagyis az arculat megteremtése. Az arculattervezés során ezért a vizuális elemek megtervezésére koncentrálunk, amiknek önállóan is, de egymással egységben is képviselniük kell a vállalkozás meghatározott értékeit.
A logótervezés során a fentiekkel szemben „csupán” a logó elkészítésére fókuszálunk. A logó jelenti az arculat gerincét, így a tervezése a legfontosabb feladat függetlenül attól, hogy az arculattervezésre, vagy csak logótervezésre kapunk felkérést. Mivel a logótervezéssel lefektetjük az arculat legfontosabb sarokköveit, így erre alapozva később a teljes arculatot is meg tudjuk tervezni.
És melyiket válaszd a fenti szolgáltatásaink közül? Ha hosszú távon gondolkozol, akkor mindenképp javasoljuk a komplexebb márkastratégia kidolgozását, de ez sem minden esetben szükséges. Az adott iparág, a versenytársaid, a személyes preferenciáid és a saját erőforrásaid alapján tudjuk ajánlani az egyes tervezési szolgáltatásainkat.
Kisebb vállalkozások, kezdő vállalkozók vagy olyanok, akik csak egy konkrét grafikai elemet szeretnének, érdemes inkább a logótervezésre vagy az arculattervezésre koncentrálniuk, míg akik szélesebb piaci jelenléttel rendelkeznek, vagy az iparágukra jellemző az erősebb piaci verseny, azoknak már szükségük lesz egy összetett, stratégiai megközelítésre a márkakommunikáció terén.